• يکشنبه ١٥ بهمن ١٤٠٢-١٥:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤١٦
واکنش اعضای شورا به گزارش سفر چین

پیرهادی: چه تعهدی مبنی بر انتقال تکنولوژی از چین ایجاد شده است؟ / کاشانی: اقدامات شهرداری باید شفاف به صحن شورا ارائه شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سیزدهمین جلسه شورا نسبت به گزارش شهردار تهران، واکنشهای مختلفی از جمله انعقاد قرارداد با محوریت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، تا تأکید بر شفافیت اقدامات شهرداری برای شورای شهر، نشان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان برگزاری دویست و سیزدهمین صحن علنی شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛ برای ارائه گزارش دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری به چین و قراردادهای منعقد شده درخصوص توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت و دیگر بخش ها در صحن شورا حاضر شد تا به سئوالات اعضای شورای شهر، پاسخ دهد.
مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در جهت رفع دغدغه های اعضای شورای شهر تهران و با توجه به شرایط سخت و پیچیده کشور، این پرسش را مطرح کرد که آیا برنامه ای برای همکاری به منظور داخلی سازی خودروها با خودروسازان چینی انجام شده و چه تعهدی مبنی بر انتقال تکنولوژی ایجاد شده است؟ دولت در چه قالبی به شهرداری کمک خواهد کرد؟ اگر قرار است ارقام به دولت بازگردانده شود، در چه مدتی انجام خواهد شد؟
وی ادامه داد: فرایند فعالیت زباله سوز به چه شکل خواهد بود؟ چرا که طبق مطالعات و گزارش متخصصان شهر تهران حدود 4 هزار تن زباله سوز نیاز دارد.
حبیب کاشانی خزانه دار شورا، ضمن تقدیر از تیم عملیاتی شهرداری برای طی فرایند قراردادها در چند ماه اخیر، اعلام کرد: حجم قراردادهای اعلام شده بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد یورو معادل ۷۸۰ هزار میلیارد تومان است؛ برای اینکه مشخص شود آورده ما چه اندازه خواهد بود، باید به صورت شفاف گزارش داده شود.
وی افزود: مردم باید بتوانند این خدمات را لمس کنند. خواسته مردم و یا وظیفه ذاتی شهرداری ساخت هتل نیست. شهرداری یک هتل شهر دارد که به پیمانکار واگذار کرده از این رو بر همه مبرهن است که هتل ستاره دار به جهت امکانات آن نیست بلکه از لحاظ ارائه خدمات است. مضافاً بر اینکه هتل های 7 ستاره با دین و فرهنگ ما تطابق ندارد.
خزانه دار شورا با تأکید بر اینکه مطالب و اقدامات باید شفاف به صحن شورا ارائه شود؛ اظهارکرد: متأسفانه چون مطالب قطره چکانی دریافت می شود و استدلال ها کافی نیست؛ باید بعد از صحن شورا، تشکیل جلسه دهیم و موارد مجدداً مطرح شود.
 
نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این گزارش، بر ضرورت عمل به تعهدات و وعده هایی که به شهروندان تهران داده می شود؛ تأکید کرد و گفت:  اینکه ما در مصاحبه ها از اعداد بزرگ استفاده می کنیم اما همین تعداد اتوبوس که منوط به توضیحات شهردار تهران است تا الان مورد تملک قرار نگرفته است؛ می تواند مقام و منزلت شورا و مدیریت شهری را در اذهان عمومی با مخاطرات جدی مواجه کند.
وی در خصوص اتوبوسهایی که قرار بوده در بهمن ماه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران بشود؛ گفت: وقتی در مورد اتوبوس صحبت می کنیم و از گزارش اقدامات روی زمین سخن می گوییم؛ جایی است که هر لحظه مردم آن را می بینند و درک مستقیم بدون واسطه ای از وضعیت آن نمایان است. وعده شهردار با ما و مردم، بهمن ماه بوده و امیدواریم صادق الوعد وارد سال آینده شویم.
 
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، بر لزوم ارائه لوایح دستاوردهای این سفر، با تاکید بر اینکه تقریباً تمام موضوعاتی که شهردار تهران درخصوص دستاوردهای سفر چین اعلام کرد نیازمند ارائه لایحه و سیر مراحل تصویب در شورای شهر تهران است؛ گفت: قاعدتاً تا پیش از انعقاد قرارداد با طرف خارجی باید لوایح در شورای اسلامی تصویب شود زیرا در غیر  اینصورت نواقص حقوقی و قانونی رخ می‌داد  و از همین رو می خواهم به صورت شفاف اعلام شود چه زمانی این لوایح  به صحن شورا می‌آیند.   
وی در خصوص موارد مطرح شده د گزارش شهردار تهران، گفت: از شنیدن اینگونه موارد خوشحال هستیم اما مردم از ما  گزارش میدانی می‌خواهند و باید زمان قطعیت به نتیجه رسیدن این دسته از اقدامات بیان شود.

 

کد خبر: 11-213

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: